Det är olika lätt att få bredband på olika platser i Sverige.
I städer och samhällen finns det fler möjligheter
än på landet.
På en del platser går det inte att få bredband alls.
Du kan själv undersöka om du kan få bredband.
Kontakta olika bredbands-leverantörer
och fråga om de erbjuder bredband där du bor.
Det är ganska vanligt att små bredbands-leverantörer
kan ordna bredband på ett litet område.
Du kan också fråga din hyresvärd,
din bostadsrättsförening eller kommunen
om det finns någon bredbands-leverantör där du bor.
Med Post- och telestyrelsens tjänst Nätkollen kan du se
vilka bredbands-leverantörer som finns nära din adress.
Nätkollen finns på www.natkollen.pts.se
Om du klickar på rubriken Jämför priser
kan du se hur du kan jämföra priser mellan olika bredbands-leverantörer.
Vad är bredband?
Vad ska jag tänka på när jag väljer bredbands-leverantör?
Vad gör jag om det blir problem?
Hur kan jag jämföra priser?
Var kan jag få mer information?
Ordlista
« Tillbaka till förstasidan för lättläst