Hur kan jag ringa med bredbands-telefoni?

Bredbands-telefoni kan se ut på många olika sätt.

Ett vanligt sätt är att du får en liten dosa
mellan bredbands-uttaget och telefonjacket.
Då kan du använda din vanliga telefon.

Ett annat sätt är att använda ett program till din dator
och hörlurar med mikrofon.
Då ringer du genom internet.

Ett tredje sätt är att du har ett program i din dator som gör
att du bara kan prata genom Internet
med andra som har samma program.
Då kan du inte ringa vanliga telefonnummer.
Detta sätt beskriver vi inte här.


Vem kan ringa med bredbands-telefoni?

Varför ska jag ringa med bredbands-telefoni?

Vad ska jag tänka på om jag vill ha bredbands-telefoni?

Hur kan jag jämföra priser?

Vad gör jag om det blir problem?

Var kan jag få mer information?


< Tillbaka till förstasidan för lättläst



 

Post- och telestyrelsen, Box 5398, 102 49 Stockholm, tel. 08-678 55 00, pts@pts.se   Mer kontaktuppgifter   Om webbplatsen