Vad ska PTS göra för personer med funktions-hinder?
Regeringen har bestämt
att funktions-hindrade ska få hjälp
att använda post och telefoni och Internet.
Det är PTS som ska genomföra
det som regeringen har bestämt.
PTS ska se till att funktions-hindrade får hjälp
att använda post och telefoni och Internet.
PTS ska ta reda på vilka problem
som funktions-hindrade har.
PTS ska skapa tjänster
som löser de funktions-hindrades problem.
Just nu finns det 8 tjänster.
Läs mer om tjänsterna här nedanför.
Om du klickar på tjänstens namn
så kan du läsa mer om varje tjänst.
PTS tjänster
Gratis nummer-upplysning
Om du har svårt att använda telefon-katalogen,
så kan du få gratis nummer-upplysning på telefon.
Förmedlings-tjänst för text-telefoni
Förmedlings-tjänst för text-telefoni hjälper till
när en döv och en hörande ska prata med varandra.
Förmedlings-tjänst för bild-telefoni
Förmedlings-tjänst för bild-telefoni hjälper till
när en döv och en hörande ska prata med varandra.
Tele-tal
Om du har svårt att tala i telefon
så kan du få hjälp av Tele-tal.
Fruktträdet – mötesplats för dövblinda
Om du är dövblind
så kan du använda tjänsten Fruktträdet.
Skicka blind-skrift porto-fritt
När du skickar blind-skrift med posten
så behöver du inte betala porto.
Posttjänst för äldre och personer med funktionshinder boendes i glesbygd
Om du är gammal eller funktions-hindrad
så kan brevbäraren komma hem till dig
även om du bor på landet.
Betaltjänst för äldre och personer med funktionshinder boendes i glesbygd
Nya tjänster
PTS försöker alltid att hitta nya tjänster.
PTS testar nya tjänster
och utvecklar de tjänster som redan finns,
så att de blir bättre.
Läs om PTS försök med nya tjänster.
< Tillbaka till förstasidan för lättläst.