Fruktträdet - mötesplats för dövblinda

Om du är döv-blind
så kan du använda tjänsten Fruktträdet.
På Fruktträdet kan du få kontakt
med andra funktions-hindrade.
På Fruktträdet kan du också få information
och nyheter och väder-rapporter.


 

Vad är Fruktträdet?

Fruktträdet är gjort för funktions-hindrade.
Om du använder hjälp-medel,
så kommer de att fungera bra,
till exempel tal-syntes eller punkt-läsrad.
Du kan använda de hjälp-medel som passar bäst för dig.

Fruktträdet har många tjänster,
till exempel e-post och nyheter
och diskussions-forum.
Diskussions-forum är som att sitta runt ett bord
och prata med andra människor,
fast man använder datorn.
I ett diskussions-forum kan man prata om vad som helst.

Du kan läsa mer om Fruktträdet
på webbsidan http://www.frukt.org


 

Vem får använda Fruktträdet?

Alla får använda Fruktträdet.


 

Vad kostar det att använda Fruktträdet?

Att använda Fruktträdet kostar lika mycket
som att ringa ett vanligt telefon-samtal.


 

Hur använder jag Fruktträdet?

Du måste registrera dig
om du vill använda Fruktträdet.
Det kostar ingenting.
Gå till http://www.frukt.org
så får du veta mer.


 

Vem kan jag kontakta på PTS för att få mer information?

Om du vill veta mer
så kan du ringa till Karin Bekking.
Hon har telefon-nummer 08-678 55 00.
Hon har e-postadress karin.bekking@pts.se.


< Tillbaka


 

Post- och telestyrelsen, Box 5398, 102 49 Stockholm, tel. 08-678 55 00, pts@pts.se   Mer kontaktuppgifter   Om webbplatsen