Mobiltelefoner är bärbara telefoner
som du kan ringa med nästan var du än är.
De fungerar på så sätt att en radiosignal
skickas i luften till och från en radiosändare.
Radiosändarna finns lite överallt.
Telefonbolagen erbjuder många olika tjänster
och många olika sorters abonnemang för mobiltelefoni.
Om du tänker igenom vad som passar dig bäst
när du väljer telefonbolag för mobiltelefoni
kan du spara pengar.
Vilka olika system för mobiltelefoni finns det?
Vad ska jag tänka på när jag väljer telefonbolag?
Hur byter jag telefonbolag?
Vad ska jag tänka på om jag tar med mig mobilen utomlands?
Vad gör jag om det blir problem?
Hur kan jag jämföra priser?
Var kan jag få mer information?
« Tillbaka till förstasidan för lättläst