Ibland får man e-post som man inte vill ha.
Kanske reklam eller annan e-post från sådana man inte känner.
Ibland kan det bli så mycket e-post att det blir överfullt.
Sådan e-post kallas skräppost.
På engelska kallas det spam.
Öppna inte skräpposten och svara inte på den.
För att slippa skräppost är det bra att ha flera e-postadresser.
Du kan ha en adress som du bara använder till viktiga saker.
Den kanske du bara lämnar ut till dem du känner.
Och så kan du ha en annan adress som du använder
när du handlar eller chattar på internet.
Om det börjar komma mycket skräppost till en adress
kan du sluta använda den och skaffa en ny.
< Tillbaka