Telefoni

Här kan du läsa om telefoni,
alltså att du kan ringa från en telefon
som är inkopplad till en telefonledning,
hemma i ditt hus eller ditt fritidshus.
Det kallas fast telefoni.
Du kan välja vilket telefonbolag
som du ska använda för att ringa.

 

Förut var Telia det enda telefonbolaget.
Nu finns det många att välja på.
Alla telefonbolag vill ha många kunder.
De försöker locka kunder med låga priser
för att du ska välja just deras bolag.
Därför kan du ringa billigare nu
än vad du kunde när bara Telia fanns.
Om du undersöker priser och väljer det telefonbolag
som passar dig kan du spara pengar.

 

Vad kan jag välja för mitt abonnemang och mina samtal?


Vad ska jag tänka på när jag väljer telefonbolag?


Hur byter jag telefonbolag?


Vad gör jag om det blir problem?


Hur kan jag jämföra priser?


Var kan jag få mer information?

 

« Tillbaka till förstasidan för lättläst


 

Post- och telestyrelsen, Box 5398, 102 49 Stockholm, tel. 08-678 55 00, pts@pts.se   Mer kontaktuppgifter   Om webbplatsen