Vad är telefonkort?

Telefonkort köper du för att kunna ringa billigt till andra länder.
När du köpt korten har du betalat för samtalen.


När du ringer med telefonkortet ringer du
det nummer som finns på kortet.
Då frågar någon dig i telefonluren
om du vill ha information på svenska eller engelska.
Du kan ibland få frågan om andra språk också.
Sedan ska du slå en kod
som ofta finns på baksidan av kortet.
Då får du veta hur många minuter du kan ringa för.
Sedan slår du det nummer som du vill ringa till.

 

Vad ska jag tänka på när jag köper telefonkort?

Vad gör jag om det blir problem?

Var kan jag få mer information?

 

« Tillbaka till förstasidan för lättläst