Avgiftshandläggare till Konkurrensavdelningen

2017-11-07

Brinner du för ekonomi och administration? Älskar du struktur och har lätt för att se förbättringsmöjligheter? Då kan du vara den avgiftshandläggare vi söker!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser.

Konkurrensavdelningen söker nu en avgiftshandläggare till enheten för styrning och samordning.  

Vad ska du arbeta med?
Som avgiftshandläggare på enheten för styrning och samordning (KK5) på konkurrensavdelningen kommer du att arbeta med uppgifter som rör PTS hantering av avgifter relaterade till anmälningsplikten, beredskapsavgiften samt utbyggnadslagen. Uppgifterna omfattar administration av informationsinsamling och fakturering och rutiner för dokumentation. En alltmer ökande del av arbetet kommer att vara att identifiera förbättringsområden samt föreslå åtgärder för dessa. Såväl det administrativa arbetet som utvecklingsarbetet kräver samarbete med andra avdelningar, främst ekonomi och IT-avdelningarna.

PTS står inför modernisering och digitalisering av register och verktyg och du kommer att bli en viktig del i denna process. I det dagliga arbetet ingår också bedömningar kring vad som avses med anmälningspliktig verksamhet och hur vi kan förbättra den externa informationen. 

Vem söker vi?

Vi söker dig som har:

  • Examen med inriktning mot redovisning/revision eller motsvarande
  • Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
  • Goda kunskaper i användning av Excel, Powerpoint och Word.
  • Erfarenhet av arbete med informationsinsamling register, fakturering och tillhörande IT-stöd. 

Det är även meriterande om du har:

  • Kunskaper om telekommarknaden

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du driven, lösningsorienterad, analytisk och noggrann. Du tar eget ansvar, är självständig och initiativrik.

Vidare är du en social person som tycker om att arbeta tillsammans med andra och har en god samarbetsförmåga.

Var på PTS ska du jobba?

Konkurrensavdelningen ansvarar för frågor mellan operatörer som rör kanalisation, bredbandsnät och -tjänster, samtrafik och rundradio samt prisreglering och ekonomisk analys. Avdelningen verkar för väl fungerande konkurrens som leder till att konsumenterna får bra valmöjligheter och låga priser.

Enheten fokuserar på avdelningsövergripande planering, rutiner, uppföljning, anmälningsplikt samt samordning på KK, med andra avdelningar, myndigheter och internationellt. Exempel är verksamhetsplanering, mål, budgetfrågor, KPI för avdelningen och arbetet med årsredovisningen. Utöver dessa arbetsuppgifter har enheten ett speciellt uppdrag att implementera ett mer processorienterat arbetssätt i syfte att höja kvalitén och minska personberoenden.

Hur är det att jobba på PTS?

Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Hur ansöker jag?

Välkommen med din ansökan till jobba@pts.se senast 22 november 2017. Uppge diarienummer 17-10761 i ämnesraden.

För mer information kontakta enhetschef Anders Öhnfeldt på 08-678 56 56
eller HR-specialist Linn Arnewing, 08-678 57 01.

För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer maila till saco@pts.se eller st@pts.se