Bredbandsstrategin i fokus på PTS marknadsdag

2017-03-02

Post- och telestyrelsen (PTS) bjuder in till årets marknadsdag som äger rum den 20 april. Dagen kommer att fokusera på den nya bredbandsstrategin för Sverige.

PTS marknadsdag är en mötesplats för marknadsaktörer inom it och telekom. Årets marknadsdag fokuserar på den nya bredbandsstrategin för Sverige.

Utifrån strategin kommer vi bland annat att prata om hur det ser ut i dag med bredbandsutbyggnaden, den kommande  konkurrensregleringen för bredbandsmarknaderna och hur PTS arbetar med stabila bredbandsuppkopplingar. Vi kommer att avsluta dagen med ett samtal mellan ett antal bredbandsaktörer kring bredbandsstrategins möjligheter och utmaningar. Det slutliga programmet blir klart inom kort.

Marknadsdagen äger rum den 20 april på Folkets hus i Stockholm, kl. 9–16.

Under dagen kommer du kunna lyssna till statssekreterare Alf Karlsson, Stadsnätsföreningens Jimmy Persson, PTS generaldirektör Dan Sjöblom och flera medarbetare från PTS.

Deltagare i eftermiddagens samtal om bredbandsstrategin är Hélène Barnekow, vd för Telia Company; Mikael Ek, vd för Stadsnätsföreningen; Anders Nilsson, vd för ComHem; Elisabeth Nilsson, landshövding i Östergötland och Samuel Skott, vd för Tele2.

I pauserna kommer det att finnas god möjlighet att diskutera med PTS kring ett antal aktuella och spännande frågor. Det kommer också finnas goda möjligheter att nätverka med både PTS-medarbetare och branschkollegor.

Moderator är Sharon Jåma, journalist med lång erfarenhet av nyhets- och samhällsjournalistik.

Så här anmäler du dig

Här kan du anmäla dig till PTS marknadsdag.
Sista dag för anmälan är den 4 april
.

För mer information:
marknadsdag@pts.se
PTS presstjänst: 08-678 55 55