Nummerupplysningstjänsten 118 400

PTS tillhandahåller en kostnadsfri nummerupplysningstjänst för personer med funktionsnedsättning och andra behov. Tjänsten nås via 118 400 och mer information finns på www.118400.se

118 400 erbjuder nummerupplysning och även framkoppling till nummer. Det går bra att ringa 118 400 från telefon och mobil, både från fast abonnemang och med kontantkort.

Mer information om 118 400 och om hur tjänsten fungerar finns på tjänstens webbplats www.118400.se. Det går bra att vända sig till deras kundtjänst för ytterligare information.

Målgrupp

Personer som inte kan söka efter telefonnummer i kataloger, på internet och inte kan ringa avgiftsbelagda nummerupplysningstjänster och notera telefonnummer för framtida behov, kan få använda tjänsten.

Om tjänsten

Tjänsten är kostnadsfri och endast registrerade användare får använda tjänsten. Tjänsten får användas för personligt bruk av privatpersoner i Sverige.

118 400 har öppet dygnet runt, alla dagar. 

Mer information om 118 400 och om hur tjänsten fungerar finns på tjänstens webbplats www.118400.se. Det går bra att vända sig till deras kundtjänst för ytterligare information.

Leverantör

Driften av 118 400 utförs av Eniro 118 118 på uppdrag av PTS.

Kontaktinformation - kundtjänst

Telefon: 020 – 36 46 56
E-post: info@118400.se

Postadress:

Eniro 118 118 AB
Kundtjänsten för 118 400
G:a Rådstugugatan 19
602 24 Norrköping

För mer information om PTS arbete med att inkludera alla oavsett funktionsförmåga, vänligen kontakta växeln på 08-678 55 00 eller skicka e-post till info@pts.se.