Särskilda tjänster på PTS

Handlingar och ärenden

Vill du ta del av handlingar/ärenden som finns på PTS:
pts@pts.se

PTS tipsfunktion

PTS tipsfunktion nås via telefonnummer 08-678 55 00. Funktionen är öppen måndag till torsdag kl. 09.00–11.30.

Information om vilka konsumentfrågor PTS hanterar och inte hanterar.

PTS dataskyddsombud

För frågor kring behandling av dina personuppgifter kontakta PTS dataskyddsombud.

PTS information

Har du frågor som till exempel handlar om PTS informationsmaterial eller innehållet på PTS webbplats? Då kan du skicka e-post till kommunikationsavdelningen:
kommunikation@pts.se

Tekniska synpunkter på pts.se

Tekniska synpunkter på PTS webbplats, exempelvis frågor om funktioner, standarder och eventuella fel samt frågor om innehållet skickas till: pts@pts.se.

Radiostörningar

Om din radiosändare eller radiomottagare störs kan du anmäla detta till PTS radiotillsyn via vår e-tjänst.

Information om VHF-tillstånd för fritidsbåt finns på pts.se/batradio.

Information om vad PTS kan göra när det gäller radiostörningar.

Har du frågor, kontakta pts@pts.se

Saknade (obeställbara) brev

Anmälan av saknade brev sker enklast via formuläret i vår e-tjänst. Frågor om saknade brev besvaras via telefon 08-678 55 00 klockan 9.00–11.00 måndag till fredag.


Synpunkter inom postområdet lämnas i första hand via e-post till pts@pts.se. Synpunkter och frågor besvaras via telefon 08-678 55 00 klockan 9.00–11.00 på tisdagar och torsdagar.

Webbplatsen Bredbandskartan.se

Synpunkter på webbplatsen Bredbandskartan, såväl tekniska som innehållet, kan skickas till: bredbandskartan@pts.se

Övrigt

Frågor som inte passar in i någon av de andra kategorierna skickas till:
pts@pts.se