Betaltjänster


PTS har granskat om det finns tillräckligt med platser för kontantuttag och dagskasseinsättning i landet. Tillgången till kontanttjänster uppfyller lagens krav och ett ärende kommer därför inte lämna över ärendet till Finansinspektionen.

29 november 2022


Post- och telestyrelsen (PTS) har för tredje gången granskat om det finns tillräckligt med platser för kontantuttag och dagskasseinsättning i landet och kommer inte att lämna över något ärende till Finansinspektionen. Tillgången på kontanttjänster uppfyller lagens krav.

23 juni 2022


Tillgången till grundläggande betaltjänster är sårbar och nedläggningen av tjänster med manuell service riskerar att skapa problem för vissa grupper. Det konstaterar Post- och telestyrelsen (PTS) i en ny rapport.

24 februari 2022


Post- och telestyrelsen (PTS) granskar regelefterlevnaden på marknaden för kontanttjänster genom en ny uppgiftsinsamling.

17 december 2021


Post- och telestyrelsen (PTS) har för andra gången granskat om det finns tillräckligt med platser för kontantuttag och dagskasseinsättning i landet. Utifrån en fortsatt begränsad geografisk tillsyn kommer PTS inte att lämna över något ärende till Finansinspektionen. PTS kommer nu att fortsätta granska utvecklingen på marknaden.

8 december 2021