Post

Du ska ha tillgång till posttjänster till rimliga priser oavsett var du bor. Det är en av PTS uppgifter att se till att detta fungerar.

PTS tar också emot klagomål på postoperatörer och hanterar brev som en postoperatör inte kunnat dela ut.

PTS tar emot en stor mängd klagomål om utdelning av brev från postmottagare. Läs mer om det.

På den här sidan får du även svar på frågor och information om:


Nyheter

Digitala betaltjänster behöver bli mer tillgängliga

Det konstateras i en studie som PTS låtit genomföra.

20 december 2019


Paketleveranser större utmaning i glesbygd än i tätort

Den ökande e-handeln skapar utmaningar och leveranser av paket fungerar inte alltid smidigt för mottagarna. Det visar en undersökning som PTS låtit genomföra.

3 oktober 2019


Åtgärder behövs för att säkra framtida postservice

För att säkra en framtida postservice med hög tillförlitlighet och god kvalitet behöver såväl leverantörer som konsumenter anpassa sig. Det konstaterar PTS i rapporten Svensk postmarknad 2019.

15 april 2019


Dokument

Remiss Föreskrifter om anmälan och lämnande av annan information rörande paketleveranstjänster

Möjlighet att lämna synpunkter på PTS förslag till föreskrifter om anmälan och lämnande av annan information rörande paketleveranstjänster.

17 januari 2020


PTS förslag till investeringsstöd för bredband PTS-ER 20:02

17 januari 2020


Kartläggning av information om betaltjänster som underlättar digital inkludering - PTS-ER-2019:25

20 december 2019