Kontakt
Här hittar du kontaktuppgifter till våra olika funktioner och information om hur du till exempel anmäler ett saknat brev.
Post
Saknar du ett brev som hanterats av Postnord eller någon annan postleverantör, så kan du anmäla det via vår e-tjänst.
Anmäl saknat brev eller paket
Om du har övriga frågor eller synpunkter som rör posthantering kan du använda vår e-tjänst Frågor och synpunkter.
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt i vår e-tjänst
Läs mer om vår roll när det gäller post
Bredband och telefoni
Här kan du läsa mer om hur du ska hantera problem med din operatör för bredband och telefoni. Vi svarar på frågor om bredband och telefoni måndag till torsdag, klockan 09.00–11.30.
Läs mer om bredband och telefoni här på pts.se
Radiostörningar
Om din radiosändare eller radiomottagare störs kan du anmäla detta till oss på PTS.
Läs mer om radiostörningar här på pts.se
Övriga frågor och synpunkter
Vi hanterar synpunkter och besvarar frågor inom flera områden. Som tillsynsmyndighet är vi intresserade av att få information från dig inom de områden som vi ansvarar för.
Läs mer om PTS roll när det gäller:
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt i vår e-tjänst
Telefonstöd
- Samtal mellan hörande och teckenspråkiga.
Ring med bildtelefoni på bildtelefoni.net - Telefonstöd vid tal-, röst- och språksvårigheter.
Ring med teletal - Samtal mellan vanliga telefoner och texttelefoner. Ring med texttelefoni.se
Diariet
I vårat diarium kan du söka på ärenden som registrerats här från och med den 1 januari 2006.
PTS diarium
Vill du begära ut handlingar, eller söker du ett ärende som har registrerats före den 1 januari 2006, då kan du kontakta vår registratur via e-post: pts@pts.se eller på telefonnummer: 08-678 55 00.
Frågor om personuppgifter
Läs om hur vi behandlar dina personuppgifter
Du kan också mejla oss på: dataskyddsombudet@pts.se
Postadress, e-post och telefonnummer
Post- och telestyrelsen (PTS)
Box 6101
102 32 Stockholm
E-post: pts@pts.se
Telefonnummer: 08-678 55 00