Post
Under juni månad genomför Post- och telestyrelsen (PTS) en insamling av information från paketleverantörer.
1 juni 2022
Post- och telestyrelsen har granskat om Postnords nya villkor för utdelning av varubrev följer de regler och villkor som finns. Myndigheten avslutar ärendet utan vidare åtgärd.
20 maj 2022
Svenskarnas nya kommunikationsvanor innebär möjligheter och utmaningar för postmarknaden. För att möjliggöra en hållbar posttjänst behöver förändringar ske. Det konstaterar Post- och telestyrelsen (PTS) i årets rapport Svensk postmarknad.
19 april 2022
Svenskarna e-handlar i en allt större omfattning. Det visar en undersökning som Post- och telestyrelsen låtit genomföra. Samtidigt får fyra av fem svenskar maximalt fem brev i veckan.
31 mars 2022
Post- och telestyrelsen (PTS) har beslutat om nya tillståndsvillkor för Postnord Group AB. Bolaget ska fortsatt ansvara för den samhällsomfattande posttjänsten.
1 mars 2022
Post- och telestyrelsen (PTS) genomför en informationsinsamling inom ramen för postlagen och paketförordningen. Syftet är att bevaka postmarknadens utveckling och ge ökad insyn i priserna på marknaden.
15 februari 2022
Användarna av posttjänst för äldre och personer med funktionsnedsättning boende i glesbygd tycker att tjänsten fungerar bra och är viktig. Det visar en undersökning som myndigheten låtit genomföra.
20 januari 2022
Post- och telestyrelsen (PTS) har genomfört en granskning av hur Postnord mäter befordringstider för brev som lämnats in för tvådagarsbefordran.
12 januari 2022
Post- och telestyrelsen (PTS) har granskat hur Postnord agerat med anledning av att vissa varuförsändelser till mottagare i USA har stoppats.
22 december 2021
Den svenska paketmarknaden fortsätter att växa. En förklaring till det är att samhället e-handlar alltmer. Det visar en ny sammanställning från PTS.
7 oktober 2021